Krups Volautomatische espressomachine zwart EA8010 zwart, zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 19 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Krups Volautomatische espressomachine zwart EA8010 zwart, zilver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

5,6

Mir 10-04-2020

We hebben de krups gekocht na 1 week is hij totaal gereviseerd alles nieuw er in terwijl hij splinternieuw was , nu 2,5 jaar later doet hij niks meer zo’n dure machine, kan niet gemaakt worden door coronavirus, kortom geen koffie, nooit koop ik dit merk meer.

Minpunten

• Alles stik

Ba-Ron 02-01-2017

Krups eerst 7200 serie daarna de 8010

Eerst de krups uit de 7200 serie gekocht met vip service, deze machine is zeker wel 10x terug geweest, de service was geweldig, mocht ook wel van machine bijna €800 .
Omdat de machine steeds kapot ging, kregen we met bijbetaling van €220 de 8010... Herken de problemen van andere gebruikers, de maalmolen kapot, veel residu... Slappe koffie,weer opgestuurd ...al deze machines hebben ons meer dan 130€ op jaarbassis gekost, kwaliteit zegt Krups is onze slogan, voor mij dus niet

Pluspunten

• Lekkere koffie

Minpunten

• Gebruikersduur
  • Service na garantie termijn

berkens 11-03-2013
Iedere keer lekkage onder het apparaat. Meerdere keren gerepareerd. Nu geen garantie meer en leverancier zegt dat economische levensduur 3 jaar is! BEN er kapot van. Nooit meer een Krups.

Wat gebruiksgemak betreft: je wilt 2 kopjes zetten en drukt op de knop: service lampje aan, eerst schoonmaken en dan pas 2 koffie. Waarom niet andersom: voordat bakje vol is al een melding en nog plek om 2 bakjes te zetten.

ceesrr 28-11-2012
Reeds in de garantie periode is het maalwerk twee keer defect geraakt. Deze is onder garantie vervangen. Nu een jaar na de garantie is hetzelfde maalwerk opnieuw defect. Te zwak of te dun metaalsoort gebruikt of Joost mag het weten.

Een nieuw maalwerk kost 105 euro, moet ik hem er nog zelf inzetten.

En dat dan ieder jaar opnieuw, kan dus maar een ding doen, KRUPS bij de recycling inleveren en een fatsoenlijk merk kopen.

je hebt wel recht op een deugdelijke koffiemachine voor 450 euro maar je recht krijgen....

Volgens Krupps is het eigen schuld, te harde of natte bonen gebruikt, heb enkel gewoon DE bonen gebruikt.

De koffie zelf is ok....maar dan moet het wel werken

Robin van Leeuwen12 17-08-2012
Apparaat is waardeloos. Nadat de eerste binnen twee maanden stuk was, heb ik een nieuwe gekregen. Deze is nu net buiten de garantietermijn en de koffie loopt er aan de onderkant uit. Schofterig behandeld door de servicedesk van Krups en ik moet nu de reparatiekosten zelf betalen. Mijn advies: Koop geen Krups.

Kiestkeurig 24-07-2012
Inmiddels bezig met het 5de apparaat, sinds 2009!!
En deze begint nu ook te lekken, en kuren te vertonen.

Wel goede service van Krups; ophalen en brengen van het(nieuwe)apparaat. Maar daar koop je natuurlijk geen machine voor om het elk jaar om te moeten ruilen!

Ben het inmiddels een beetje zat.
Dus als deze machine het begeeft, zet ik het bij het grofvuil. (Garantie is inmiddels verlopen.)

Volgende espressomachine zal GÉÉN Krups worden!!

Kiestkeurig 04-09-2012

Inmiddels heeft dit 5de! apparaat het nu ook begeven!! Er komt meer water uit de onderkant van de machine dan in het kopje. Heb het helemaal gehad met deze Krups! We gaan maar weer sparen voor een nieuwe espresso-machine, en nu zeker GÉÉN KRUPS.

Henk 1943 29-04-2011
Heb nu 3 jaar een volautomaar van Krups.1e apparaat XP7200 na 1 maand opgestuurd voor reparatie (pomp rubbers en koffiemolen vervangen.Na anderhals jaar weer stuk weinig koffie in kopje veel water onder de machine.Kreeg een nieuwe machine EA8010, in de machine onbrak een afdekplaat, kon de machine opsturen of ter plaatse in veenendaal laten repareren.
Heb voor het laatste gekozen en ben naar Veenendaal gereden 230Km retour, machine was binnen 15 minuten gerepareerd.
Nu 3 jaar na aanschaf 1e apparaat nu 18 maanden oud weer water onder de machine en weinig koffie in het kopje.Heb nu geen garantie meer.
Conclusie: mooi en gemakkelijk apparaat, lekkere koffie, helaas vind ik een gebruikersprijs van € 150 per jaar wel erg hoog voor deze machine.
De aanschaf is € 450,- levensduur ca 18 maanden.
Dan stuurt Krups meestal een nieuwe gezien de Revieuws.2 jaar na aankoop van het eerste apparaat vervalt de garantie. Ca 3 jaar na aanschaf van eerste apparaat is ook het 2e apparaat stuk en ben je aan je 3e apparaat toe, of hoge reparatiekosten.
Een nieuwe machine word je dan aangeboden voor de helft van de adviesprijs met weer 2 jaar garantie.
Dan herhaalt zich bovenstaande weer.Als je dat niet erg vind heb je lekkere maar wel dure koffie.

Rene71 10-03-2011
Waardeloos apparaat. Koffie is lauwwarm (hoogste stand) en de koffiesterkte is al helemaal niet in te stellen. Er is een optie voor 'sterke koffie', maar als dat al sterk moet zijn wil ik niet weten hoe de slappe variant smaakt. Niet kopen!

Bart073 28-10-2010
Sinds 5 maanden hebben wij de Krups EA8010. Mijn advies, niet kopen! Een en al ellende.

Na 3 weken ging het stoompijpje kapot, het rubber scheurde af. Krups gebeld, gratis een nieuwe opgestuurd gekregen.

Na +/-6 weken problemen met de stoomproductie. Hoe we het ook probeerde. Er was op geen enkele manier nog fatsoenlijk melkschuim te maken. Apparaat op verzoek van Krups terug laten halen. Waarna het weer gemaakt terug kwam.

Afgelopen weken begon het apparaat steeds meer herrie te maken bij het malen. Bij het aanpersen van de koffie kraakt het apparaat alsof het uit elkaar gaat spatten. De koffie komt niet meer uit de daarvoor bestemde pijpjes, maar loopt er langst. Koffie is niet meer te drinken zo slap. Dus weer contact gehad met Krups. Men beloofd het apparaat te vervangen voor een nieuw apparaat. Vorige week is het apparaat opgehaald en afgelopen zaterdag 23 oktober werd helaas hetzelfde apparaat terug gebracht. Nee vervangen is hij niet, hij is weer gemaakt.
Hierover met Krups gebeld welke aangeven dat wij het maar gewoon weer moeten proberen met het apparaat. De medewerkster verteld doodleuk, 'wij hebben u nooit beloofd een nieuw apparaat te sturen, die belofte doen we niet, dus u spreekt daarover niet de waarheid'. ‘U moet het apparaat na elk kopje koffie doorspoelen’ was haar tip en daar konden we het mee doen.
Toch het apparaat maar weer een kans gegeven. Maar helaas na een paar dagen goed functioneren krijgen we er wederom met geen mogelijkheid nog goed melkschuim uit het apparaat (terwijl wij hiervoor de Auto Cappuccino Set gebruiken).

Kortom, een zeer slecht apparaat. Zeer klantonvriendelijke medewerkster. Krups komt de belofte niet na, een kilo bonen weggegooid omdat het apparaat elke keer terug moet.

Mijn advies, Krups espresso apparaten met een hele grote bocht voorbij lopen!

Mijn tip, Miele heeft sinds kort de CM5000 losse espresso apparaten (op dit moment alleen nog vermeld op de duitse site van Miele). Miele garandeerd 50.000!

peggy D. 23-06-2010
Wij hebben dit apparaat 2½ jaar geleden aangeschaft.

Eerste keer was hij na enkele maanden al stuk, lekte water

nieuwe meegekregen die naar enkele maanden exact hetzelfde probleem gaf.

Weer nieuwe meegekregen nu een duurdere uitvoering.
Ook deze lekte water. Mijn kastje heb ik inmiddels weg kunnen gooien door de vele waterschade.

Ondertussen ben ik ruim 10 reparaties verder en heeft de laatste het zowaar een jaar uitgehouden. Maar helaas begaf ook deze het dit weekend en staat nu weer ter reparatie bij tefal.

Het apparaat zet zondermeer heerlijke koffie is erg gebruiksvriendelijk en de service bij Tefal is ook goed al duurde het de laatste keer meer dan 14 dagen voor we hem terug hadden. Maar het apparaat is enorm gevoelig en zeer snel kapot. Het bedrag dat ervoor betaald moet worden en de service wegen niet op tegen al de ritjes naar tefal.

En dan gebruiken wij voor dit apparaat al speciaal bronwater

ceesr47 15-06-2010
Mijn machine heeft in de garantie nu tot twee keer toe hetzelfde defect gehad. De motor van de molen draait nog wel maar geen koffie meer.

Bij het bellen naar de service wisten ze me te vertellen dat dit komt omdat er harde bonen tussen kunnen zitten. Bij de brief die bij de keurig gerepareerde machine zat stond dat de oorzaak gezocht moest worden in dat er wellicht bij het bijvullen waterdruppels in de koffie bonen terecht zijn gekomen, daar gaat het molentje van defect.

Ondanks de prompte reparaties ben ik zwaar teleurgesteld in deze koffie zetter. Ik zit nu met een machien waar ik zometeen ieder half jaar na de garantie periode een slordige 150 euro aan reparatie kan neertellen.

En wat een onzin, moet ik soms iedere boon voorkauwen om te voorkomen dat er harde tussen zitten ? En dat dan zonder ze nat te maken ?

De hand molen die bij mijn moeder aan de muur hangt is van rond 1930 en doet het nog prima...het kan dus wel.

Als er iemand met verstand van consumentenrecht meeleest dan graag advies wat ik hier nu mee aanmoet.

g. spruit 17-10-2011

water komt doordat je van bovenaf water ingiet in de waterhouder, daar wordt dan mee gemorst, en dan "kruipt" er water onder de koffiebonenhouder door direct in de koffiemolen. De daarin aanwezige koffie wordt dan hard en de plastic radertjes breken af, waardoor de molen nog wel ronddraait maar geen koffie transporteert naar de koffiezetter. Oplossing: Altijd de waterhouder uitnemen en water bijvullen, houder dan terugplaatsen!

weijer 12-11-2009
Voorloper van deze machine de XP7200 2 jr geleden gekocht. Na 13 mnd stuk; supersnelle reparatie door Krups. Nu nog net binnen de garantie wederom een paar keer "gehaperd" en voor controle/reparatie op laten halen. Na 2 dgn nieuw apparaat (nieuwe serie) kostenloos geleverd. Super-service van Krups!
De koffie is overigens prima!

JohannesdnDoper 31-10-2009
Krups apparaat geeft indd heerlijke koffie en makkelijk te bedienen, mooi compact apparaat. De service zoals hier eerder gemeld van Krups is ongekend, daar kan ieder bedrijf een puntje aan zuigen en zal er zeker voor zorgen dat je in de toekomst voor dit merk kiest als je ergens bij twijfelt. Maar dan de kwaliteit van de espresso machine; ook wij hebben binnen anderhalf jaar 4 keer een defect gekregen die telkens subliem opgelost werd door Krups. Maar het kan toch niet de bedoeling zijn dat je gemiddeld 1 keer per half jaar met een kapotte machine zit en de doos nooit weggooit omdat je weet dat je hem binnen afzienbare tijd weer nodig hebt? Wellicht beter stoppen met dit model en zorgen voor een nieuw storingsvrij model. Nogmaals Krups heeft de beste service die ik ooit heb meegemaakt, zij mogen wel eens op tv bij de warme douche!

Cronus 31-07-2009
Ik vind het echt een heel goed apparaat. Heerlijke koffie. Gebruiksvriendelijk, eenvoudig schoon te maken.

Nu iets over de service van Krups. Deze vind ik echt helemaal geweldig!! Drie jaar geleden kocht ik dit model. Na 9 maanden ging het binnenwerk stuk. Gratis opgehaald, en een gloednieuwe gekregen met als service een koekepan van Tefal voor het ongemak. Na 10 maanden ging deze wederom stuk, met als resultaat hetzelfde. Weer een hagelnieuw exemplaar, met een kilo koffie gratis. Dit is daarna nog een keer gebeurd, en vandaag kreeg ik weer een nieuwe opgestuurd, omdat het een storing betrof dat niet meer te maken valt. Met weer 2 jaar garantie.

Ja, het is jammer dat we af en toe even moeten terugvallen op de senseo, maar verder is het een prima apparaat, met een dikke warme douche voor de service van Krups.

RayMaasland 05-06-2009
Het apparaat zet prima koffie en is gemakkelijk in gebruik.
Sterkte van je espressootje gemakkleijk in te stellen naar behoefte. Helaas ging mijn apparaat na de garantie kapot. Hij spoot water aan de onderkant. Ondanks de net verlopen garantie vertelde een vriendelijke dame dat het apparaat toch opgehaald en gerepareerd zou worden. Kennelijk was het deffect zo groot dat het niet te repareren viel. Ik kreeg een gloednieuw apparaat met een pak koffie erbij teruggestuurd. Kosten: Nul kommsa nul. Hulde aan de klantvriendelijke benadering en de uitstekende service van KRUPS!!

ronald1965 03-06-2009
zeer slecht koude koffie hoop lawaai en lekbakje stuk en water schade .
Dit is ons tweede expresso machine niet aan te raden .
En nu zitten we zonder Lekker he Die krup ea8010

164 09-03-2009
Geweldig apparaat,eenvoudig in gebruik,heerlijke koffie,zeer gebruiksvriendelijk en strak design.Maakt wel wat geluid bij het malen van de koffiebonen.

m.verkerk 15-01-2009
Apparaat net een maand in bezit. Degelijk voor een redelijk lage prijs. Cappuccino's maken moet handmatig, maar dat is geen probleem en het apparaat raakt tenminste niet verstopt (zoals wel eens aangegeven is bij duurdere versie). Display mis ik niet en het apparaat start snel genoeg op om geen timer functie nodig te hebben. Pluspunt: mooi rvs design.

Als je voor een Krups gaat, is deze goedkopere versie naar mijn idee een goede keus.

Bigdaddyed 30-09-2008
Ben zwaar teleurgesteld over de organisatie van Krups/Tefal en nog erger over dit model de 8010
Hij heeft met veel problemen 1 week gewerkt en gaat net op zaterdagavond op storing over dus geen koffie meer overigens zijn de sensoren overgevoelig en moet je het niet nou nemen wat op de verpakking staat.
Het enige voordeel wat er is je mag hem binnen 30 dagen teruggeven en dat raad ik ook aan iedereen aan.
Aanbiedingen moet je ook niet nou nemen die zijn dan weer te oud volgens de medewerkster maar het ergste antwoord was maar meneer u heeft het goedkoopste apparaat gekocht.
Dus een goede raad doe het niet
Nu heb ik een siemens gehaald en ben SUPER tevreden